Hvad byder din videoproduktion på?
Når man var lille, og man fik lov til at låne fars kamera til en lille videoproduktion i København, så sprang man bare til på stedet og filmede noget, der var sjovt, om det var improviseret leg, “spillefilm”, komik eller andet.
Det sjove lå i at se sig selv gengivet på video, som man kunne afspille igen og igen, og man endte tit med at overspille på de gamle optagelser, fordi man fik nye idéer på stedet.
Allerhøjst kunne man måske smække de klip sammen og lave en anelse grafik og andet lir, men det var begrænset, hvor mange familier der havde adgang til den slags.
Det er noget andet nu om dage, hvor selv små børn har kamera i deres telefoner, som der sagtens kan hamle op med de gammeldags og klodsede kameraer – men derfor eksperimenterer man stadig med den slags.
Det er noget andet med nutidens videoproduktion
Af samme årsag kan de fleste tage et kamera frem af lommen og filme noget, som man skal bruge til en SoMe-reklame, en lille kampagnevideo eller andet.
For det er mange firmaer, der tænker, at nogle af de unge ansatte da må vide, hvordan man kan promovere en video på nettet og få den til at se flot ud?
Hvorfor bruge penge på digital markedsførelse samt et professionel kamerahold, når man selv ligger inde med den slags kræfter?
Det er fordi, at man bare kan se forskellen, når man bruger professionelle folk til at tage sig af den slags, for det er noget, som de har erfaring med at gøre, og de kan sørge for, at slutproduktet ser virkelig fermt ud, så man får præsenteret ens budskab helt korrekt.
Måske har man ikke råd til den slags hver gang, men nogle gange bør man unde sig selv at gøre dette, når det er vigtigt.